torsdag 21. februar 2013

Eltfrie brød

Ja, nå er jeg helt hekta! Jeg baker ikke lengre tre brød om gangen, men ett enkelt. Og hvordan gjør jeg det? Etter den eltefrie metoden. Det er kjempeenkelt og kjempegodt!!

Som jeg har nevnt i tidligere innlegg har jeg surfet mye på matblogger for inspirasjon. De eltefrie brøene har jeg laget utelukket fra oppskrifter fra www.trinesmatblogg.no og www.matpaabordet.no.

Her har jeg linker til noen av de brødene jeg har prøvd, som jeg virkelig kan anbefale:

No-kneadbrød med pinjekjerner
Solsikkebrød
Speltbrød med honning og valnøtter (anbefales!)
No-knead cinnamon-rasin brød
No-knead julebrød
Enkelt fint rugbrød som no-knead variant
No-knead brød uten gryte
Eltefritt frøbrød
Eltefritt rugbrød
Eltefritt klibrød

Det har visst blitt noen brød i det siste. Speltbrød med honning og valnøtter har jeg plukket ut som min favoritt. Klar på kjøkkenbenken står deigen til brød med pinjekjerner, som jeg skal bake i morgen. Til frokost i dag hadde jeg eltefritt frøbrød, som også ble kjempegodt!

Vil du  ha et enkelt og godt tips til frokostrundstykker? Ta en titt på denne linken :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar