søndag 19. oktober 2014

Torsk med asparges og søtpotet

Det er litt merkelig det der, at ting noen ganger virkelig klaffer. Jeg mener, hvor ofte har man søtpotet i kjøleskapet, liksom...?

Tidligere i dag gikk jeg, trofast som alltid, inn på den flotte bloggen til Trine Sandberg, for å søke etter en oppskrift der hovedingrediensene skulle være fersk asparges og torsk. Ikke bare fant jeg en oppskrift med akkurat det, men oppskriften inneholdt altså søtpotet også, som jeg tilfeldigvis hadde i kjøleskapet. Det beste av alt: måltidet ble en kulinarisk opplevelse av dimensjoner. Det var faktisk det beste måltidet jeg har smakt på lang tid.

Når det er sagt, måtte jeg endre oppskriften noe. Det er jo alltid slik at man ikke har alt oppskriften trenger. Jeg byttet ut pinjekjerner med hasselnøtter, og byttet ut aspargesbønner med vanlig asparges. Dessuten hadde jeg ikke fersk chili, så jeg brukte Sambal oelek i stede for. Også droppet jeg lime i søtpotetmosen.

Men det til tross, fisken ble fint stekt, nøttelokket var en høydare, søtpotetmosen var kjempegod, men aller best var soyasaussmøret. Det var bare helt fantastisk! Og sammen var dette, ja, en kulinarisk opplevelse!

Jeg har aldri helt fått til å lage gode fiskeretter før. Men i dag var det full klaff! Anbefaler absolutt denne oppskriften!

Dessverre fikk jeg ikke tatt noen bilder av retten før det var tomt for mat.. Du får ta til takke med de flotte bildene du finner på www.trinesmatblogg.no enn så lenge.

Oppskriften finner du her


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar