fredag 15. juni 2012

Verdens beste hjemmelagde brød

Alle er på leit etter "det perfekte brødet"! Jeg har vært på leit i mange år, og aldri helt klart å funnet oppskriften på noe som er helt fantastisk godt. Helt til nå!

Jeg har lenge vært bevisst på å gi min datter god, gammeldags husmannskost. Jeg har lagd grøt til den store gullmedaljen, men hun vil rett og slett ikke ha grøt, så jeg måtte gi opp. Jeg så mitt snitt i å prøve å gi henne brødskive, og DET likte hun! Men akkurat da hadde vi bare kjøpebrød, og da tok det ikke lang tid før jeg måtte til å bake et brød selv. Jeg fant denne oppskriften på nett:

http://brababymat.blogspot.no/2012/03/verdens-beste-hjemmelagde-brd.html

Brødet ble utrolig mykt og godt, og alle frøene gav det en herlig, nøtteaktig smak. Det å ha gresskarfrø i brødet har jeg aldri tenkt på før, jeg bare ELSKET smaken av de frøene i brødet! Vesla spiste brødet hun også, med skorpe og alt!

(jeg hadde ikke malt, og resultatet ble veldig bra uten)

1 kommentar:

  1. Såå gøy!! :-) Det tar jeg med meg, det var hyggelig! Med malt, blir brødet evt. honning enda mer saftig forresten.

    Men ikke honning viss babyen er under 1 år :-)

    SvarSlett